espa

Δράσεις

6 Μαρτίου – Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού

6 Μαρτίου – Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού

Η ενδοσχολική βία ή σχολικός εκφοβισμός είναι ένα φαινόμενο της σχολικής κοινότητας με δυσάρεστες συνέπειες στη ζωή των μαθητών. Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως ημέρα κατά της ενδοσχολικής βίας και μάλιστα πρόσφατα ο Έλληνας υπουργός Παιδείας πρότεινε στην Ευρωπαϊκή Ένωση να γίνει  και πανευρωπαϊκή ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού. Το τελευταίο δείχνει τη σπουδαιότητα της αντιμετώπισης του φαινομένου και της επίλυσης του προβλήματος  σε συλλογικό επίπεδο. Με αφορμή αυτή τη μέρα ενημερώσαμε τα παιδιά για την έννοια του σχολικού εκφοβισμού, συζητήσαμε, διαβάσαμε παραμύθια, είδαμε εκπαιδευτικά βίντεο και διαδραστικές παρουσιάσεις,  δημιουργήσαμε έργα για να τονίσουμε και να διαδώσουμε το μήνυμα:...

Περισσότερα

Παγκόσμια Ημέρα Μητρικής Γλώσσας

Παγκόσμια Ημέρα Μητρικής Γλώσσας

Κάθε χρόνο στις 21 Φεβρουαρίου γιορτάζεται η Παγκόσμια Hμέρα Μητρικής Γλώσσας που καθιερώθηκε από τη Γενική Συνέλευση της UNESCO το Νοέμβριο του 1999. Οι τελευταίες έρευνες έχουν αποδείξει ότι «η μητρική γλώσσα «γράφεται» μέσα μας από τη μήτρα. Οι επιστήμονες κατέληξαν σε αυτό το συμπέρασμα αφού κατέγραψαν και ανέλυσαν το κλάμα 60 νεογέννητων ηλικίας τριών ως πέντε ημερών (τα μισά από τα βρέφη είχαν γερμανόφωνους γονείς, ενώ τα υπόλοιπα γαλλόφωνους) και ανακάλυψαν εμφανείς διαφορές ανάλογα με τη μητρική γλώσσα του κάθε βρέφους. Τα βρέφη των γερμανόφωνων έκλαιγαν ακολουθώντας έναν τονισμό ο οποίος παρουσίαζε σταδιακή ύφεση, ενώ αντιθέτως τα βρέφη των γαλλόφωνων ακολουθούσαν έναν...

Περισσότερα

Ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο

Ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο

Από το 2004, κάθε χρόνο το Φλεβάρη, γιορτάζεται η ημέρα ασφαλούς πλοήγησης στο διαδίκτυο. Μέχρι σήμερα, ο αριθμός των χωρών που συμμετέχουν παγκοσμίως έχει φτάσει τις 100. Φέτος, ο εορτασμός ορίστηκε για τις 11 Φεβρουαρίου. Με αφορμή την ημέρα αυτή διοργανώσαμε στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας μια δράση για τους μαθητές των μεγάλων τάξεων  (Γ’ – ΣΤ΄) ώστε να ενημερωθούν και να ευαισθητοποιηθούν πάνω στο συγκεκριμένο θέμα. Η δράση ολοκληρώθηκε με τη δημιουργία αφισών από τις ομάδες των μαθητών. Χρήσιμες συνδέσεις: www.saferinternet.gr www.esafetykit.net Οδηγός για γονείς Το νησί του ασφαλούς διαδικτύου Για περισσότερες πληροφορίες, βίντεο και φωτογραφίες, επισκεφτείτε...

Περισσότερα

Origami

Origami

Το origami, που σημαίνει στα ιαπωνικά «χαρτοδίπλωμα» από τις λέξεις ori (δίπλωμα) και kami (χαρτί) είναι η τέχνη του να φτιάχνεις σχήματα, σχέδια, ζώα, στολίδια, σπίτια, αντικείμενα και οτιδήποτε άλλο σου κατέβει στο μυαλό από ένα οποιοδήποτε, τυχαίο, τετράγωνο κομμάτι χαρτί. Προσοχή, όμως: δεν μπορείς να κόψεις ούτε να κολλήσεις οποιοδήποτε σημείο του χαρτιού, σε κανένα στάδιο της κατασκευής. Το origami γίνεται με το χαρτί ως μοναδικό υλικό, και τα χέρια ως μοναδικό εργαλείο. Στη σημερινή μας επίσκεψη οι μαθητές των Γ΄, Δ΄, Ε΄, ΣΤ ΄ τάξεων γνώρισαν από κοντά τη Μυρτώ Δημητρίου, τη μοναδική Ελληνίδα Instructor Origami. Τα...

Περισσότερα

20 Νοεμβρίου – Ημέρα δικαιωμάτων του παιδιού

20 Νοεμβρίου – Ημέρα δικαιωμάτων του παιδιού

Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού είναι ο πρώτος παγκόσμιος νομικά δεσμευτικός κώδικας για τα δικαιώματα που όλα τα παιδιά πρέπει να απολαμβάνουν. Θέτει στοιχειώδεις αρχές για την ευημερία των παιδιών στα διάφορα στάδια εξέλιξής τους και αποτελείται από 54 άρθρα. Η Σύμβαση ξεκίνησε με πρωτοβουλία της Πολωνικής κυβέρνησης και της UNICEF, υιοθετήθηκε ομόφωνα από τη Γεν. Συνέλευση του ΟΗΕ στις 20 Νοεμβρίου του 1989 και τέθηκε σε ισχύ το 1990. Μέχρι σήμερα έχει επικυρωθεί σχεδόν από όλες τις χώρες του κόσμου, ενώ στην Ελλάδα επικυρώθηκε το 1992 (ΦΕΚ 192/2.12.92). Διαβάστε το πλήρες  κείμενο της Σύμβασης στην ιστοσελίδα...

Περισσότερα

Μαραθώνιος Ανάγνωσης

Μαραθώνιος Ανάγνωσης

Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά οι εκδόσεις Μεταίχμιο διενεργούν “Μαραθώνιο Ανάγνωσης”. Για τρίτη συνεχόμενη χρονιά το σχολείο μας παίρνει μέρος σ’ένα διαγωνισμό που αρχίζει να γίνεται παράδοση. Φέτος συμμετέχουν όλες οι τάξεις του Δημοτικού. Οι μαθητές θα πρέπει να διαβάσουν τα ακόλουθα λογοτεχνικά βιβλία μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου 2014: Α΄ τάξη: Ενότητα  “Διαφορετικότητα και Στερεότυπα” Ο βάτραχος και το φιλί (Εύη Γεροκώστα) Ένας ασπρόμαυρος ζωγράφος (Λίνα Μουσιώνη)  Ο βασιλιάς λύκος (Ιωάννα Μπαμπέτα) Β΄ τάξη: Ενότητα “Υγιεινή διατροφή” Το ξωτικό που ήθελε να ψηλώσει (Καλλιόπη Εμμανουηλίδου) Ο κύριος Κιουκ έχει λόξιγκα (Μαρία Ρουσάκη) Το φαγητό δεν είναι μόνο για να χορταίνουμε...

Περισσότερα