Μία νέα συνεργασία eTwinning ξεκινά για το σχολείο μας με τη συμμετοχή των Α΄ και Δ΄ τάξεων.
Μαθητές και εκπαιδευτικοί από Ελλάδα και Κύπρο ενώνουμε τις δυνάμεις μας για να υπερασπιστούμε τα δικαιώματα των παιδιών σε όλο τον κόσμο!
Στην ανάρτηση αυτή θα δημοσιεύουμε την πορεία εξέλιξης των δράσεων που θα κάνουμε με τα παιδιά. Η ανάρτηση θα ενημερώνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα, οπότε… μείνετε συντονισμένοι!
Δ΄ τάξη – Εκπαιδευτικός: Κατερίνα Γέραλη
Ας γνωριστούμε από Katerina Gerali
Ασφάλεια στο διαδίκτυο
Σε κάθε έργο eTwinning είναι κεφαλαιώδους σημασίας να μιλήσουμε με τα παιδιά για την ασφάλεια στο διαδίκτυο, αφού χρησιμοποιούμε πληθώρα ψηφιακών μέσων και επικοινωνούμε με τους εταίρους μας διαδικτυακά. Έτσι λοιπόν, συζητήσαμε, είδαμε ενημερωτικά βίντεο, καταγράψαμε τις κυριότερες συμβουλές ασφαλούς πλοήγησης και δημιουργήσαμε αφίσες για να ενημερώσουμε το κοινό.
Ένας από τους στόχους του έργου μας είναι να δημιουργηθεί ένα ψηφιακό παιχνίδι-κουίζ γνώσεων με θέμα την ασφάλεια στο διαδίκτυο, φτιαγμένο από τα παιδιά για μικρούς και μεγάλους. Μόλις ολοκληρωθεί θα σας το κοινοποιήσουμε για να ελέγξετε κι εσείς πόσο ασφαλείς είστε κατά τη χρήση του διαδικτύου!
Παίξτε το κουίζ εδώ: https://kahoot.it/challenge/?quiz-id=c80fdcc4-9570-4631-88b0-c848fa4b249d&single-player=true
Επιπλέον, δημιουργήσαμε από μία αφίσα κάθε τάξη για να συμπληρώσουμε το συνεργατικό ημερολόγιο που θα δημιουργήσουμε με τον τίτλο: Σερφάρουμε ασφαλείς όλο τον χρόνο!
Ευχαριστούμε θερμά τον καθηγητή Πληροφορικής του σχολείου μας, κ. Κώστα Δερβένη, για την πολύτιμη βοήθειά του!
Η αφίσα της Α΄ τάξης
Η αφίσα της Δ΄ τάξης
ΔΡΑΣΗ 1 – Ζωγραφίζοντας τα δικαιώματα
Στο πλαίσιο της πρώτης μας συλλογικής δράσης, κληθήκαμε να απεικονίσουμε τα δικαιώματα των παιδιών. Τα πρωτάκια μας ανέλαβαν το “δικαίωμα της ειρήνης” ενώ στα τεταρτάκια μας ανατέθηκε το “δικαίωμα στο παιχνίδι”. Τα παιδιά εργάστηκαν ομαδικά, δημιουργώντας ένα πόστερ το δικαίωμα που τους αναλογούσε.
Το δικαίωμα της ειρήνης – Ά τάξη (ζωγραφική με μαρκαδόρο και νερομπογιά – τεχνική κολάζ)
Το δικαίωμα στο παιχνίδι – Δ΄ τάξη ( ζωγραφική με ξυλομπογιά, μαρκαδόρο και νερομπογιά, ψηφιακή επεξεργασία στο canva)
Ολοκληρώνοντας τις αφίσες μας, τις στείλαμε στους συνεργάτες μας σε Ελλάδα και Κύπρο και να εξελίξουν τη δράση. Άλλοι θα εμπνευστούν από τις αφίσες μας για να γράψουν ποιήματα για τα δικαιώματα και άλλοι θα μελοποιήσουν τα ποιήματα αυτά. Αντίστοιχα, περιμένουμε κι εμείς τα έργα τους για να γίνουμε “ποιητές” ή “συνθέτες”.
Το τελικό βίντεο της πρώτης δράσης είναι εδώ! Απολαύστε το και κοινοποιήστε το ελεύθερα, να φτάσει το μήνυμα των παιδιών όσο πιο μακριά γίνεται!
ΔΡΑΣΗ 2
Στη δεύτερη δράση του έργου μας αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με σπουδαίες προσωπικότητες που υπερασπίστηκαν τα ανθρώπινα δικαιώματα. Εργαστήκαμε σε ζευγάρια (Ελλάδα-Κύπρος) και ασχοληθήκαμε συνολικά με τις ακόλουθες 6 προσωπικότητες:
- Μαχάτμα Γκάντι
- Μαλάλα Γιουσαφζάι
- Νέλσον Μαντέλα
- Μάρτιν Λούθερ Κινγκ
- Ρόζα Παρκς
- Σαμπέρ Χοσσεϊνί
Τα πρωτάκια μας συνεργάστηκαν με τη Β΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου Αγίων Αναργύρων Κύπρου αναζητώντας πληροφορίες για τη ζωή και τη δράση της Μαλάλα Γιουσαφζάι. Συγκέντρωσαν τις πληροφορίες σε έναν ψηφιακό πίνακα padlet και δημιούργησαν εκπαιδευτικά ψηφιακά παιχνίδια.
Τα τεταρτάκια μας συνεργάστηκαν με μαθητές και μαθήτριες της Δ΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Άνω Πολεμιδίων Κύπρου αναζητώντας πληροφορίες για τη ζωή και τη δράση της Ρόζας Παρκς. Έκαναν μια πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση με την ψυχολόγο του σχολείου μας, κ. Μαρία Ζέρβα, σχετικά με τον ρατσισμό και τις φυλετικές διακρίσεις και δημιούργησαν ψηφιακά εκπαιδευτικά παιχνίδια και ένα βίντεο με αφήγηση για τη δράση της ακτιβίστριας.
ψηφιακό κουίζ γνώσεων: https://kahoot.it/challenge/?quiz-id=4dbf6ccd-5e76-4e75-9459-a70044a5f600&single-player=true
βίντεο
Τα παραγόμενα των μαθητών θα αναρτηθούν μαζί με τις εργασίες των υπόλοιπων σχολείων σε διαδραστική ψηφιακή αφίσα thinglink.
ΔΡΑΣΗ 3
Η τρίτη δράση του έργου μας αφορούσε στη δημιουργία ενός ψηφιακού χώρου έκφρασης των μαθητών. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να επιλέξουν θέματα που τους ενδιαφέρουν γύρω από την προστασία των ανθρώπινων δικαιωμάτων και να εκφραστούν δημιουργικά.
Μεταξύ άλλων, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ΄ τάξης του σχολείου μας δημιούργησαν τις ασπίδες των δικαιωμάτων υπερασπιζόμενοι τα δικαιώματα των παιδιών όλου του κόσμου!
Με αφορμή την Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού οργανώσαμε στην αυλή του σχολείου μας ομαδικό παιχνίδι για τα παιδιά που συμμετέχουν στο eTwinning. Τα παιδιά έπαιζαν σκυταλοδρομία σε διαδρομές με εμπόδια και απαντούσαν ερωτήσεις- αινίγματα σχετικά με τα δικαιώματα, κερδίζοντας γράμματα-στοιχεία για κάθε σωστή απάντηση. Συνδυάζοντας όλα τα γράμματα σχηματίστηκε η φράση-τίτλος του έργου μας: “Υπερασπιστές Δικαιωμάτων”!
Ευχαριστούμε θερμά τη γυμνάστρια του σχολείου μας, κ. Σούλα Αντωνακοπούλου, για την πολύτιμη βοήθειά της!
ΔΡΑΣΗ 4
Η τέταρτη δράση του έργου μας είχε ως σκοπό να εμπνεύσει και να παρακινήσει τους μικρούς μαθητές να εκφραστούν μέσα από τον γραπτό λόγο, δημιουργώντας ένα συνεργατικό παραμύθι με ψηφιακά εργαλεία (digital storytelling). Ξεκινήσαμε από τον πίνακα ζωγραφικής του Carl Larsson “Christmas Morning”.
Τα παιδιά παρατήρησαν τον πίνακα και έδωσαν “φωνή και ζωή” στα εικονιζόμενα πρόσωπα, αφήνοντάς τα να διηγηθούν μια ιστορία. Το παραμύθι ταξίδεψε από σχολείο σε σχολείο και κάθε ομάδα διάβαζε το κείμενο και συμπλήρωνε τη συνέχεια. Απολαύσαμε ιδιαίτερα αυτή τη συγγραφική σκυταλοδρομία και με χαρά θα σας παρουσιάσουμε το τελικό αποτέλεσμα!
Την Παρασκευή 9 Φεβρουαρίου 2024 πραγματοποιήθηκε η τελετή λήξης του έργου και η βράβευση των μαθητών που συμμετείχαν. Τιμή μας η παρουσία της συνιδρύτριας του έργου και eTwinning Ambassador Κύπρου, κ. Παναγιώτας Κτωρή!
Συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά που συμμετείχαν!
edit: Σεπτέμβριος 2024
Η σκληρή δουλειά και η αφοσίωσή μας στο έργο επιβραβεύτηκαν με δύο εθνικές ετικέτες ποιότητας eTwinning.
Συγχαρητήρια!